.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات خنثی‌سازی بمب‌گذاری‌های تهران
وزیر اطلاعات از افزایش قاچاق سلاح به کشور در ماه‌های گذشته به‌منظور ایجاد ناامنی خبر داد و جزئیاتی را از ماجرای خنثی‌سازی بمب‌گذاری‌های تهران ارائه کرد.
جزئیات خنثی‌سازی بمب‌گذاری‌های تهران

به گزارش شمال نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در گردهمایی اعضای هیئت‌های نظارت استانی به بیان برخی از اتفاقات و حوادثی که در یکی دو ماه گذشته به‌منظور مقابله با طراحی‌های دشمنان شکل گرفت، پرداخت و گفت: دشمن در سال گذشته تمام امکاناتش را برای ایجاد اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی به کار گرفت. بیش از ۵۰ سرویس اطلاعاتی در سال گذشته بدین منظور با یکدیگر همفکری و همکاری کردند. بیش از ۲۰۰ رسانه نیز به شکل مستقیم و مداوم در این جهت فعال بودند و تحریم‌ها و فشار‌های همه‌جانبه را نیز تشدید کردند. 

 

وی خبر داد: بر اساس اقدامی که سپاه پاسداران در اقلیم کردستان عراق انجام داد، توافق‌نامه شش‌ماهه‌ای بین ایران و عراق به وجود آمد تا گروهک‌ها خلع سلاح شوند. در روز‌های پایانی، سرکنسولگری آمریکا در اقلیم کردستان که بزرگترین سرکنسولگری آن کشور در دنیاست، سران اقلیم را تهدید کرد که اگر تجزیه‌طلب‌ها را خلع سلاح و از ورود به ایران منع کنید، کمک‌های مالی‌مان را قطع خواهیم کرد.

 

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش از افزایش چشمگیر قاچاق سلاح به کشور در ماه‌های گذشته به‌منظور ایجاد آشوب و ناامنی خبر داد که بسیاری از محموله‌های قاچاق کشف و اعضای آن توسط سپاه، فراجا و وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان و گروهک‌ها کارگاه‌هایی به‌منظور ساخت بمب و... در داخل کشور نیز فعال کردند. این کارگاه‌ها در شهر‌های مختلف شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند. در ایام اربعین می‌خواستند ۳۰ بمب به‌صورت همزمان در تهران منفجر کنند که در اطلاعیه وزارت اطلاعات بدان اشاره شد. ازجمله می‌خواستند تعدادی در مسیر راهپیمایی و الباقی را در سایر مکان‌های عمومی منفجر کنند. بمب‌ها زمان‌دار بود و با موبایل منفجر می‌شد.

 

خطیب افزود: دشمنان در این رابطه به دنبال ایجاد کشته‌سازی بودند و اطلاعیه‌هایی نیز آماده کرده بودند که در آن آمده بود این کشته‌سازی به‌تلافی کشته‌های اغتشاشات است تا به نظام نسبت دهند. تعداد زیادی از دستگیرشدگان از گروهک‌های تکفیری و تجزیه‌طلب بودند که در کشور‌های منطقه آموزش‌دیده بودند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.